2011. április 15., péntek

Levélváltás a vandálokkal 2 rész


Kedves Hargitai Miklós!

Valóban nem ott élek, de a távolság ellenére -sajnos- ugyanazokat a tévéhíradókat nézem mint Önök, hisz a műholdas televízíózás világában nincsenek távolságok és határok, továbbá ugyanazok a reggeli rádióműsorok ébresztenek mint a pécsi, debreceni vagy soproni barátaimat. Ezen még sokszor ők is elcsodálkoznak és mindannyiszor a kobakjukba kell sulykoljam a valóságot, hogy Székelyudvarhely nem a világvége. Lassan megszokják.

A szabadság mindenkinek megengedett, ugyanígy az alkotás szabadsága is.

Ha Önöknek az jelenti a szabadságot, hogy kárpatmedencei magyar fotósok munkáját leragasztják, akkor ez engem elszomorít.

Elszomorít, de olyan, mint reggel egy pohár hidegvíz az arcba!

Felébreszt.... és mintha megint a mikulást láttam volna, vagy csak december 5.-e jutott eszembe... nem is tudom.

Talán egy rossz álom volt az egész.

Balázs Attila

Székelyudvarhely

Hargita megye

Kedves Balázs Attila,

Higgye el, semmi bajunk nem volt a képekkel. Egész fantasztikusak; én például percekig álltam
a "Beavatás" című fotó előtt, teljesen lenyűgözött.

Vigyáztunk is a művekre - ahogy én láttam, a legtöbb esetben a kép mellé ragasztottunk, de ha került is
képre kép, szeretném megnyugtatni, hogy ragasztónak olyan anyagot használtunk, ami semmi kárt nem okoz, könnyen eltávolítható.

Amivel nem voltunk megbékélve, az a helyszín. A Kossuth téren - az előző parlamenti ciklushoz hasonlóan - nagyon sokan (civilek,
szakszervezetek, pártok stb) szeretnének tüntetni és ezt most a kiállításra hivatkozva nem lehet.

Szerintünk az a kormány, amelynek tagjai pár éve saját kezűleg bontottak itt kordont, amikor a teret elzárták a demonstrációk elől,
nem teheti meg, hogy elveszi ezt a helyet az elégedetlen emberektől.

A képeknek könnyebben lehet méltó(bb) helyet találni, mint azok számára, akik a parlamenti többség intézkedései miatt
a hagyományokhoz híven itt akarják kifejezni véleményüket.

Megértését köszönve,

Üdvözlettel, Linder Bálint





Kedves Attila,
csak a pontosság kedvéért: ezek a fotók hatalmas táblákon vannak (hogy kitöltsék ott a teret). Amennyire én láttam, az A4-es méretű fénymásolt Orbán-képekkel nem a fotókat ragasztották le, hanem a táblák üres helyeire ragasztották azokat. Néhányat le is fényképeztem, ha gondolja, szívesen átküldöm.
Üdvözlettel: HM

Az alkotó fotósok között sok a fotóriporter.
A sajtóviszhang bumerángként tér majd vissza.
Önök dobták el.......
Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése